30 grudnia 2011

Jak wygląda egzamin?

W dzisiejszym wpisie pokrótce o zasadach ocenienia egzaminu kończącego udział w IB Diplomma Programme. Dochodzą do nas słuchy, że ta informacja interesuje Was najbardziej.

Przede wszystkim musicie pamiętać, że każdy przedmiot maturalny jaki wybierzecie przystępując do programu jest punktowany w skali 1 do 7. Za prace pisemne z sześciu przedmiotów, oceniane zawsze poza granicami Polski, możecie uzyskać łącznie 42 punkty. Dodatkowe 3 punkty otrzymać można za napisanie pracy dyplomowej Extended Essay oraz za zaliczenie przedmiotu z zakresu Theory of Knowledge. Oznacza to, że można otrzymać maksymalnie 45 punktów.
Zdarza się również, że dodatkowe punkty przyznawane są tym uczniom, którzy aktywnie włączają się w życie społeczności lokalnej czy też zajmują się działalnością wolontaryjną. W ten sposób można wypracować sobie dodatkowe “oczka” w ramach CAS (Creativity, Active, Service). Wpływ działalności prospołecznej, a także wykazywania postawy zaangażownej na ocenę egzaminu dojrzałości jest unikatową cechą Międzynarodowej Matury.

Minimalna ilość punktów, by uzyskać dyplom wynosi 24!

Sam egzamin z każdego przedmiotu składa się z dwóch lub trzech części. Należy jednak pamiętać, że testy wyboru występują wyłącznie w przypadku przedmiotów przyrodniczych. Z testu można uzyskać nie więcej niż 24% wszystkich punktów.

Sposób przeprowadzania egzaminów jest regulowany bardzo szczegółowymi przepisami oraz monitorowany przez wizytujących szkoły, bez uprzedzenia, przedstawicieli International Baccalaureate Organisation. Łączny czas egzaminu z jednego przedmiotu na poziomie rozszerzonym to, w zależności od przedmiotu, 5 lub 6 godzin zegarowych.

Po zakończeniu egzaminu w ciągu 24 godzin prace zostają przesłane do egzaminatorów przeszkolonych zgodnie z wymogami Organizacji Matury Międzynarodowej - zawsze poza granicami danego kraju. Wszyscy uczniowie z całego świata podlegają tej samej ocenie i jednakowym zasadom. Oznacza to, że nie można liczyć na “przychylne oko” ulubionego nauczyciela. Aczkolwiek podobna sytuacja ma miejsce w przypadku zwykłego egzaminu maturalnego, który sprawdzany jest przez nauczycieli z innych szkół.

Nie taki diabeł straszny jak go malują, prawda?
Już wkrótce przedstawimy, jak przebieg egzaminu prezentuje się z perspektywy zdających.

27 grudnia 2011

Uniwersytety Świata: Uniwersytet Oksfordzki (University of Oxford)



Jako najstarszy Uniwersytet krajów anglojęzycznych, Oxford jest wyjątkowym i historycznym miejscem. Nie ma jednoznacznej daty jego powstania, ale nauczanie było prowadzone od 1096 roku i bardzo szybko rozwijało się od 1167 r., kiedy to Henryk II zakazał angielskim studentom nauki w Uniwersytecie Paryskim.

W XIII wieku zamieszki pomiędzy ludnością miejską a studentami przyspieszyły utworzenie prymitywnych burs.

W XIV wieku Oxford osiągnął sławę nad co drugim ośrodkiem naukowym, wygrał pochwały papieży, królów i mędrców ze względu na jego starożytność, program nauczania, doktryny i przywileje. W 1355 Edward III złożył hołd Uniwersytetowi za swój nieoceniony wkład do nauki.

W czasie reformacji na Oksfordzie działali Jan Hus i John Wyclif. Mimo to tymczasowo zawieszono działalność uniwersytetu. W 1571 został on reaktywowany przez parlament za zgodą Elżbiety I. Po rewolucji angielskiej i wojnie domowej wraz z powstaniem Royal Society, uniwersytet w Oksfordzie zyskał dobre warunki rozwoju. Działali tu m.in. Edmund Halley, Robert Hooke i Robert Boyle. W tym czasie uczelnia szkoliła elitę państwową i kościelną.

Oxford w XIX w. przeszedł reorganizację na wzór uniwersytetów niemieckich (łączenie funkcji dydaktycznej z prowadzeniem badań naukowych), rozbudowano podział na wydziały, wprowadzono laboratoria, pracownie, instytuty uniwersyteckie. Położono większy nacisk na rozwój nowoczesnych nauk ścisłych i przyrodniczych. Pod koniec XIX w. dopuszczono do studiów kobiety. Powstały wówczas kolegia żeńskie. Większość z nich, oprócz St Hilda's College, z czasem zaczęła przyjmować również mężczyzn. W drugiej połowie XX w. nastąpiła zmiana programu studiów, wprowadzono system wielostopniowy, studia podyplomowe, oraz przyłączono do uniwersytetu wiele centrów i instytutów.

Oxford ma do zaoferowania cztery główne wydziały – Humanistyczny, Medycyny, Matematyczno-fizyczny z naukami przyrodniczymi, a także Nauk Społecznych. Dzielą się one na bardzo wiele fakultetów i specjalizacji.

Rok szkolny w Oksfordzie podzielony jest na trzy trymestry:
Michaelmas – październik-grudzień
Hilary – styczeń-marzec
Trinity – kwiecień-czerwiec



Znani Oxfordczycy:
- Rowan Atkinson – aktor
- Tony Blair – premier UK
- Bill Clinton – prezydent USA
- Indira Ghandi – premier Indii
- Hugh Grant – aktor
- Emma Kirkby – śpiewaczka operowa
- J.R.R. Tolkien – pisarz
- Lewis Carroll – pisarz
- Oscar Wilde – poeta
- Edmund Halley – astronom
- John Locke – filozof

23 grudnia 2011

Dlaczego warto przystąpić do programu IB?

Program międzynarodowej może wydawać się skomplikowany i wymagający. Na jego ukończenie potrzeba poświęcić wiele pracy, a także być konsekwentnym i systematycznym. Mimo, iż może to brzmieć demotywująco, zalety, jakie posiada zdecydowanie wynagradzają włożony w niego trud. Oto kilka z nich.

Indywidualność

W programie IB to Ty sam decydujesz, czego i na jakim poziomie się uczysz. Masz do wyboru po jednym przedmiocie z 6 grup. Pośród nich znajdują się takie jak literatura, psychologia, geografia, business & management czy tez szeroki wybór języków obcych. Dostępne są one na dwóch poziomach- wyższym i standardowym. Dzięki temu możesz rozwijać swoje zainteresowania oraz skupić się na przedmiotach, na których najbardziej Ci zależy. Zajęcia są także ciekawsze ze względu na to, iż uczysz się tego, co lubisz.

Pomoc ze strony nauczycieli

Jako uczeń możesz zawsze liczyć na pomoc kompetentnej i dobrze przygotowanej kadry nauczycielskiej. Chętnie odpowiedzą oni na Twoje pytania, a także udziela cennych porad i wskazówek. Pamiętaj również, iż ich instrukcje są przeznaczone specjalnie dla Ciebie, jako osoby z indywidualnymi umiejętnościami oraz problemami, a nie tylko części klasy.

Przygotowanie do studiów

Najważniejszym celem programu jest odpowiednie przygotowanie uczniów do ich przyszłej nauki na studiach. Nie tylko pozwala on na zdobycie informacji, lecz także skupia się także na zaprezentowaniu, w jaki sposób można z nich korzystać. Polega on również na oswajaniu z pracą indywidualną nauką oraz poza szkołą. Dzięki IB nabędziesz dobrych i przydatnych nawyków takich jak systematyczność i odpowiedzialność.

Uznanie na uniwersytetach na całym świecie

Dyplom, który zdobywa się po ukończeniu programu matury międzynarodowej jest uznawany a także doceniany na najbardziej prestiżowych uczelniach na całym świecie. Pośród nich znajdują się takie jak Oxford, Cambridge, MIT czy Harvard University. Jest on również coraz szerzej rozpoznawany na wyższych uczelniach w Polsce.
Wymienione zalety są główna motywacją do przystąpienia do IB. Warto także pamiętać, że istnieje ich o wiele więcej. Każdy znajdzie w tym programie coś dla siebie, ze względu na jego bogactwo i różnorodność. Może i Ty chciałbyś spróbować?

Autor tekstu: Iga Stachowicz, uczennica Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego im. M. Wańkowicza z Międzynarodową Maturą w Katowicach

21 grudnia 2011

IB Answers

Jeśli jesteś uczestnikiem programu IB Diploma Programme lub dopiero zastanawiasz się czy do niego przystąpić,
z pewnością masz wiele wątpliwości. Celem tego bloga jest przybliżenie wszystkich założeń programu. Mamy jednak świadomość, że na niektóre pytania potrzebujesz odpowiedzi "na wczoraj".

Na oficjalnej stronie IBo.org znajduje się miejsce, gdzie żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi.
Możesz zgłosić swoją wątpliwość lub poszukać odpowiedzi, wśród kwestii już poruszanych.
Zapraszamy do zakładki  "IB Answers"  .

19 grudnia 2011

Ogólne zasady Programu Matury Międzynarodowej

The International Baccalaureate Diploma Programme to nowatorski i kosmopolityczny program nauczania, diametralnie różniący się od polskiego programu szkoły średniej.
Trwa dwa lata (w Polsce przypadają na II i III klasę liceum) w ciągu których uczeń przerabia wyłącznie wybrane przez siebie przedmioty egzaminacyjne.

Wyboru przedmiotów dokonuje się w sposób następujący:
- każdy uczeń wybiera sześć przedmiotów;
- obowiązkowo musi wybrać pięć - po jednym grup od 1 do 5;
- przedmiot szósty można wybrać z grupy 6 (jeśli szkoła oferuje takie przedmioty) lub z grupy od 2 do 5.


Trzy spośród wybranych przedmiotów muszą być nauczane na poziomie rozszerzonym (high level - HL) a pozostałe na poziomie podstawowym (standard level - SL).

Oprócz nauki sześciu wybranych przedmiotów obowiązkowym elementem programu są również następujące przedmioty towarzyszące:
- Theory of Knowledge (TOK) - Teoria wiedzy - kurs filozoficzny, poruszający tematykę moralności, etyki i filozofii,
- Creativity, Action, Service (CAS; kreatywność, akcja, służba) - wychowawczy program rozwoju osobistego,
- Extended Essay (esej rozszerzony, pogłębiony) - praca badawcza zwana “mini pracą magisterską”.

Egzaminy odbywają się w maju i obejmują każdy z sześciu przedmiotów. Z każdego egzaminu można zdobyć od 1 do 7 punktów. Dodatkowo za przedmioty towarzyszące uczeń otrzymuje od 1 do 3 punktów. W sumie maksymalna liczba punktów jaką można zdobyć na Maturze Międzynarodowej to 45 punktów.
Każdy egzamin ocenia niezależna zewnętrzna komisja międzynarodowa w Genewie, dzięki czemu wyniki są ujednolicone i równoważne z wynikami uczniów innych szkół na całym świecie.

Dobrze zdana Matura Międzynarodowa daje możliwość studiowania na uczelniach na całym świecie, często bez egzaminów wstępnych, jest to więc program idealny dla każdego. Niezależnie od planów na przyszłość Matura Międzynarodowa może otworzyć wiele drzwi każdemu, kto tylko ma dyplom IB Diploma Programme.

14 grudnia 2011

Smartfon, iPod, tablet jako pomoce edukacyjne

Czy na co dzień wykorzystujesz najnowsze zdobycze technologii? To z pewnością pytanie retoryczne. Masz smartfona, używasz tabletu? Z pewnością nie rozstajesz się ze swoim odtwarzaczem muzyki. O aparacie cyfrowym już nie wspominając. Nowoczesne urządzenia są stałym elementem naszego życia.

Pora by przestały dzielić świat uczniów i nauczycieli. Pora zrozumieć, że są to świetne narzędzia wspierające naukę.

Popracuj nad szybkim zapamiętywaniem informacji wykorzystując aplikację z rodziny Anki. Możesz rownież korzystać z interaktywnych fiszek, które w formie aplikacji pobierzesz na swojego laptopa lub tablet logując się przez konto na portalu Facebook.
Uczyłeś się kiedyś przy użyciu Podcastów lub Fotocastów?

Przedstawiamy ciekawą publikację pt. "M-LEARNING czyli (r)ewolucja w uczeniu się" przygotowaną w ramach projektu "Moj@ Edukacja".
Jeśli zastanawiasz się jak nowoczesne narzędzia mogą pomóc w nauce - zapraszamy do lektury.

 Mobilna Edukacja

12 grudnia 2011

Uniwersytety Świata: Uniwersytet w Getyndze (The University of Göttingen)



Uniwersytet w Getyndze (The University of Göttingen), nieformalnie znany jako Georgia Augusta, został założony w 1734 r. przez Jerzego II, króla Wielkiej Brytanii i elektora Hanoweru. Pierwsze zajęcia rozpoczęły się w roku 1737. Uczelnia szybko urosła w siłę i stała się bardzo popularna.
Jej ranga oraz sława przyciągnęła studentów z Niemiec, Europy i innych części świata. Na przykład Andrea, syn Habashi z Libanu w roku 1741 wpisał swoje nazwisko do rejestru studentów po arabsku.

Połączenie Getyngi z niemiecką siecią kolejową w 1854 roku zapoczątkowało nową erę zarówno dla miasta, jego rozwoju, jak i dla Uniwersytetu. Łatwiejszy dojazd i połączenie z większymi miastami zaowocowało wzrostem studentów i profesorów wykładających na Uczelni.

Ponowne odkrycie opery G.F. Händel’a (tak zwany renesans) i zapoczątkowanie Festiwalu są ściśle związane z Getyngą i Uniwersytetem. 26 czerwca 1920 roku w Stadttheater, z inicjatywy historyka sztuki Oskara Hagena, wystawiono „Rodelindę”. Śpiewakom towarzyszyła orkiestra Uniwersytecka „Akademische Orchestervereinigung”. Do dziś Göttingen International Handel Festival jest muzycznym wydarzeniem światowej rangi.
Getynga przetrwała II Wojnę Światową bez większych uszkodzeń, co oznaczało nieocenioną przewagę powrotu do miasta i Uniwersytetu. Za zgodą brytyjskiego okupanta Georgia Augusta była pierwszą niemiecką uczelnią, która wznowiła naukę 17 września 1945 roku. Stała się punktem zbornym dla ludzi, zwłaszcza z kręgów akademickich i artystycznych.

Uniwersytet w Getyndze jest jedyną uczelnią w północnych Niemczech, która została wybrana do otrzymywania dofinansowania w ramach Inicjatywy na rzecz doskonalenia federacji i krajów związkowych. Koncepcją projektu jest rozwój najwyższej klasy badań naukowych, mikroskopii i biologii molekularnej.

Według Academic Ranking of World Universities (tzw. Ranking Szanghajski) Uniwersytet znajduje się na 29 miejscu w Europie oraz 90 na świecie.
Od zeszłego roku studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach mają możliwość podjęcia nauki w Getyndze w ramach programu edukacyjnego Komisji Europejskiej Erazmus.

Wydziały:
- Nauk Przyrodniczych, Matematyki i Informatyki (w tym kierunki: agrotechniki, biologii i psychologii, chemii, nauk o lesie i ekologii lasu, nauk o ziemi i geografii a także fizyki, matematyki i informatyki)
- Prawa, Nauk Ekonomicznych i Społecznych
- Medycyny
- Nauk Humanistycznych i Teologii

Znani wykładowcy i osoby, które ukończyły The University of Göttingen:
- Napoleon
- Bernhard Riemann - matematyk
- Heinrich Heine – poeta
- Beno Gutenberg – sejsmolog
- Robert Koch - lekarz
- Wilhelm Weber - fizyk
- Arthur Schopenhauer – filozof
- Bracia Grimm (Jacob i Wilhelm) – pisarze
- Otto von Bismarck – polityk, kanclerz Rzeszy
- Gerhard Schröder – kanclerz
- Max Weber – socjolog

9 grudnia 2011

Sposoby na efektywną naukę, czyli na co warto zwrócić uwagę przygotowując się do egzaminu?

Wizja nauki przeraża Cię, a sama myśl o egzaminie nie pozwala Ci zasnąć? Bez obaw! Podążając za naszymi radami każdy jest w stanie zdać go bez problemu.

Sprawdzanie zdobytej wiedzy to, jak wszyscy wiemy, nieodłączna część edukacji każdego z nas. Mimo to jednak, takie testy są w wciąż stanie przysparzać nam wiele kłopotów, a nauka może wydawać się naprawdę uciążliwa. Czy istnieją, więc jakieś sposoby by poradzić sobie z nimi bez niepotrzebnego stresu? Oczywiście, że tak. I to wcale nie tak skomplikowane jak mogłoby się wydawać.

Po pierwsze: nauka na bieżąco. Pozostawianie wszystkiego na ostatnią chwilę to pierwszy krok ku porażce na egzaminie. Może to zabrzmieć banalnie, jednak systematyczna praca może w tym przypadku naprawdę zdziałać cuda. Nie mówię tu tylko o powtarzaniu materiału w domu, lecz także o poświęcaniu swojej uwagi w pełni podczas lekcji. Nie pozwólmy, aby czas ten był stracony i postarajmy się skupić na słowach nauczyciela. Jeżeli uda nam się zrozumieć i zapamiętać coś już wtedy, oszczędzi nam to późniejszej nauki w domu.

Po drugie: notatki. Dobrze zapisane informacje to dobrze zrozumiane informacje. Za każdym razem, gdy zdobędziemy nowe wiadomości, postarajmy się zebrać je na papierze. Dzięki temu, zawsze będziemy mogli do nich łatwo wrócić. Ponadto sporządzanie notatek wcale nie musi być nudne. Tworzenie map myślowych, rysunków czy używanie kolorowych zakreślaczy - każda z tych rzeczy może nam znacznie umilić ten proces a jednocześnie ułatwić zapamiętywanie nowych informacji. Wszystko, co pomoże nam w nauce jest tu mile widziane.

Podczas przygotowywania się do egzaminu ważne jest także, aby pamiętać o swoim zdrowiu oraz wypoczynku. Jeśli chodzi o naukę, zasada “liczy się, jakość a nie ilość” zdecydowanie obowiązuje. Jeśli będziemy podchodzić do niej niewyspani i zmęczeni, efekty mogą okazać się równie kiepskie jak nasze samopoczucie. Czasem lepiej jest zrezygnować z całonocnego powtarzania materiału, na rzecz kilku godzin zdrowego, wzmacniającego snu. Jeśli jesteśmy z nauka na bieżąco, nie będzie dla nas problemem poświecić trochę dodatkowego czasu na nią następnego dnia.

Ostatnia, a może i najważniejsza rada to: zrelaksuj się. Nie ma sensu byś zadręczał się myślami o egzaminie 24 godziny na dobę. Postaraj się czasem rozluźnić, oraz odpocząć od nauki. W tym celu możesz wybrać się do kina, posłuchać muzyki czy też poczytać książkę (niekoniecznie jedną z lektur obowiązkowych). Warto jest również spotkać się z przyjaciółmi albo spędzić trochę czasu z rodziną. Odpoczynek jest równie ważny, co praca, więc nie czuj się winny, jeśli postanowisz trochę od niej odetchnąć.

Jeżeli nadal stresujesz się przed swoimi egzaminami, spróbuj porozmawiać o tym ze swoimi znajomymi z klasy. Zobaczysz, że nie jesteś jedyną osobą, która boryka się z tymi problemami, a może uda Ci także się poznać jakieś z ich sposobów na efektywna naukę. Razem możecie dojść do naprawdę ciekawych rozwiązań i pomysłów.


Autor tekstu: Iga Stachowicz
, uczennica Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego im. M. Wańkowicza z Międzynarodową Maturą w Katowicach

7 grudnia 2011

Magazyn IB World

Program IB to nie tylko nauka i egzaminy - to przede wszystkim międzynarodowa społeczność uczniów, studentów, nauczycieli oraz ludzi związanych w pośredni sposób z edukacją.

By być na bieżąco z wydarzeniami organizowanymi przez uczestników i twórców programu,dowiadywać się o konferencjach, warsztatach, a także historii programu zapraszamy do lektury magazynu IB World.
Pismo w formie papierowej wydawane jest trzy razy w roku.
Można je subskrybować lub czytać w formie elektronicznej.

Jeśli masz zacięcie dziennikarskie i chcesz się podzielić swoimi wrażeniami dotyczącymi programu, twórcy magazynu zapraszają do jego współtworzenia. Możesz zostać jednym z autorów. Wystarczy wysłać wiadomość do wydawcy na adres editor@ibo.org

Zostań aktywnym członkiem naszej społeczności!








5 grudnia 2011

Powstanie i ogólne założenia programu Matury Międzynarodowej (The International Baccalaureate Diploma Programme)

Organizacja Matury Międzynarodowej (International Baccalaureate Organisation - IBO) powstała w 1968 roku w genewskiej Międzynarodowej Szkole (International School of Genva) w Szwajcarii. Założono ją z myślą o wąskiej grupie uczniów podróżujących: dzieci ambasadorów i mobilnych urzędników. Program edukacyjny Matury Międzynarodowej został bowiem tak ułożony, aby był ujednolicony - zawierał obowiązkowe informacje oraz standardowy zbiór egzaminów dla uczniów z całego świata - i aby tym samym dawał możliwość nauki bez zbędnych przerw i komplikacji oraz równe szanse w rekrutacji na studia.
Od samego początku misją programu matury IB jest:

  • prowadzenie nauczania w sposób kompleksowy i zrównoważony, pozwalające przyjąć odpowiednio szeroką perspektywę omawianych zagadnień i ułatwiające zagłębianie natury nauki dzięki unikatowemu kursowi teorii wiedzy;
  • wzmacnianie poczucia globalnego charakteru wiedzy ucznia, zaczynając od podstaw, czyli nauki jego własnego języka i kultury;
  • rozwijanie pozytywnej postawy wobec nauki i uczenia się, dzięki czemu uczeń jest dobrze przygotowany do edukacji na poziomie uniwersyteckim;
  • zakończenie nauki kompleksowymi egzaminami zewnętrznymi spełniającymi światowe standardy, dzięki czemu dyplom zdobyty w tym programie uznawany jest powszechnie w uniwersytetach na całym świecie;
  • dbanie również o rozwój ogólny ucznia – fizyczny, intelektualny, emocjonalny oraz etyczny.

Szczególny nacisk kładzie się na promowanie wzajemnego zrozumienia między różnymi narodami. Ważne jest wyposażenie uczniów w odpowiednią wiedzę z zachowaniem właściwych proporcji między niezbędną ilością informacji, a umiejętnością operowania nimi. Młody człowiek uczy się samodzielności w dochodzeniu do prawd rządzących przyrodą, a także umiejętności poszukiwania i przetwarzania informacji naukowych. Dzięki temu jest świetnie przygotowany do podjęcia studiów uniwersyteckich, a w przyszłości do pracy naukowej i pełnienia różnych funkcji w życiu społecznym.

W pierwszych latach istnienia Maturę Międzynadorową oferowały głównie prywatne szkoły międzynarodowe, ilość prywatnych narodowych instytucji była mała. Dziś jednak 50% wszystkich szkół uczestniczących w programie IB to instytucje rządowe. Podobnie było z uniwersytetami i rządami narodowymi - maturę międzynarodową zaczęły one akceptować dopiero w latach ‘80, dziś większość uczelni na świecie akceptuje a nawet preferuje ten egzamin. Tempo akceptacji było wolne ze względu na obawę przed utratą najlepszych uczniów z systemów narodowych.
Prawo realizacji programu i dopuszczania kandydatów do egzaminu mają tylko te szkoły, które stały się oficjalnymi członkami Organizacji IBO. Szkoła ubiegająca się o udział w programie Matury Międzynarodowej musi udowodnić, że posiada odpowiednio wykwalifikowany personel i wyposażenie konieczne do przeprowadzenia programu. Dodatkowo Organizacja IBO przeprowadza specjalne szkolenie dla nauczycieli. Pracownie chemiczna, biologiczna i fizyczna muszą być wyposażone w sprzęt i pomoce naukowe niezbędne do przeprowadzania eksperymentów. Szkoła musi posiadać pracownię komputerową z dostępem do Internetu. Biblioteka winna być zaopatrzona w odpowiednie pozycje anglojęzyczne. Szkoła, która spełnia powyższe wymogi otrzymuje akredytację, którą przyznaje specjalna komisja.
Dziś w programie uczestniczy blisko 645 tysięcy uczniów z całego świata. Większość z nich podczas nauki już nie podróżuje, ale za to ma w planach podbicie najlepszych światowych uczelni na studiach. Choć do Polski program dotarł dopiero w roku 1993, setki polskich licealistów już ma międzynarodowy dyplom w kieszeni. Z roku na rok jest ich coraz więcej - coraz więcej młodych ludzi decyduje się na naukę o międzynarodowych standardach.