27 marca 2014

IB World Schools - kulisy: IB digital communications toolkit



Pewnie część z Was zauważyła, że większość IB World Schools używa tego samego logo, które informuje o tym, że placówka należy do programu IB. Dzieje się tak nieprzypadkowo. IBO dba bowiem o to, by komunikat o obecności ich programów edukacyjnych w instytucjach, był zawsze spójny i robi to za pomocą specjalnie stworzonego do tego zestawu narzędzi.

Cyfrowy zestaw narzędzi od IB, bo o nim mowa, został zaprojektowany, by szkoły należące do IB mogły w sposób swobodny i zgodny z normami IBO prezentować swój udział w programach.

Szkoły, które osiągnęły wysokie standardy w nauczaniu wedle programów International Baccalaureate, mogą posłużyć się oznaczeniem IB jako pewnego rodzaju wyróżnieniem i podkreśleniem dobrej opinii i jakości usług edukacyjnych, a także wartości i misji zgodnej ze standardami IBO.

Aby zapewnić każdej z placówek jednolity i spójny system wizualnej indentyfikacji w oznaczaniu swojego udziału w programach IB, przygotowano odpowiednie przewodniki i księgi znaków.

Narzędzia, którymi szkoły moga się posługiwać, są regularnie aktualizowane i udostepniane. Dostępne są jedynie na zabezpieczanych platformach.

Wyjaśnianiu kwestii spornych i niepewnych służy dział komunikacji i marketingu IBO, z którym można skontaktować się za pomocą następującego adresu: communications@ibo.org

Więcej na ten temat przeczytacie na stronie IBO :)

13 marca 2014

Grupy przedmiotowe w The International Baccalaureate Diploma Programme - grupa szósta - The Arts: Film



Film to potężne medium i forma sztuki. Tworzenie, prezentowanie oraz studiowanie filmu wymaga odwagi, pasji i dociekliwości. Odwagi by kreować niezależnie i jako część zespołu, eksplorować idee poprzez działania, wykorzystywać wyobraźnię i eksperymentować. Pasja jest niezbędna, by przemawiać i działać wspólnotowo, badać i formułować idee. Dociekliwość służyć ma poznaniu samego siebie i innych oraz świata, innych tradycji, techniki i wiedzy, a także poznaniu limitu możliwości ekspresji poprzez sztukę.

Trzon przedmiotu Film w ramach IBDP stanowią: przejrzystość rozumienia, myślenie krytyczne, refleksyjna analiza, efektywne zaangażowanie oraz synteza wyobrażeniowa, które osiągane są poprzez praktyczny udział w sztuce i rzemiośle filmowym.

Program poziomu podstawowego jak i rozszerzonego w przypadku tego przedmiotu ma wiele wspólnych cech. Poprzez rozmaite formy nauczania, zawierające konstrukcję i dekonstrukcję tekstów filmowych, uczniowie na każdym z poziomów zyskują w ramach kursu okazję do rozwijania twórczego i krytycznego podejścia oraz do docenienia i czerpania przyjemności z filmu.

Program nauczania tego przedmiotu obejmuje: szczegółową analizę filmu, historię i teorię filmu oraz tradycje przemysłu filmowego, a także zagadnienia dotyczące produkcji dzieł filmowych.

Kluczowe cechy kursu:
  • dostępny na poziomie podstawowym i rozszerzonym
  • minimum zrealizowanych godzin lekcyjnych to 150 na SL i 240 dla HL
  • uczniowie podlegają ocenie wewnętrznej i zewnętrznej
  • ocena zewnętrzna składa się z niezależnego studium i prezentacji
  • o ocenie wewnętrznej decyduje portfolio dokumentujące filmowy projekt

Więcej na temat Filmu w International Baccalaureate Diploma Programme na stronie IBO.


6 marca 2014

Napisała i opublikowała książkę, a ma dopiero 11 lat


Dziś chcielibyśmy przedstawić inspirującą historię dziewczynki, uczennicy programu IBO - bo inspiracją warto się dzielić, zwłaszcza, gdy otwarty umysł jest tym, co charakteryzuje główną myśl nauczania przez IBO :)

Briley Rossiter - bo o niej mowa - to 11 letnia uczennica siostrzanego programu IBDP - Middle Years Programme, która napisała, zilustrowała i z sukcesem wydała książkę dla dzieci. Powieść nosi tytuł "Born an angel". Historia opisana w powieści oparta jest o prawdziwe wydarzenia - opowiada o miłości i przyjaźni między autorką i jej siostrą cierpiącą na dziecięcą dystrofię neuroaksonalną (chorobę Seitelbergera).

Briley wierzy, że wszystko, co się dzieje w życiu człowieka ma swoją przyczynę, że życie człowieka ma cel. Tak samo jest z nią i jej siostrą Ainsley, którą uważa za wyjątkową osobę, która jednocześnie stawia wyzwanie, pomaga jej i potrzebuje, jest inspiracją. Książka Briley ma być głosem jej siostry, świadectwem jej istnienia.

Książka młodej autorki została bardzo dobrze przyjęta przez czytelników. Briley sądzi, że to dzięki temu, że z losem jej bohaterów może identyfikować się wiele osób - z różnymi problemami - bo każdy ma swoją ścieżkę, na której napotyka różne przeszkody. Czytanie o tym, jak dwie dziewczynki pokonują swoje własne koszmary, może zmotywować i zainspirować, oraz sprawić, że ktoś spróbuje to samo zrobić w swoim życiu.

Pisanie jest największą pasja Briley. Czerpie z niej nie tylko przyjemność, ale także rozładowuje stres i napięcie, lepiej rozumie samą siebie. Bardzo chciałaby zajmować się pisanie w przyszłości, ponieważ podzielenie się swoją historią dało jej ogromną radość i satysfakcję. Marzy, by napisać kiedyś prawdziwą, dojrzałą powieść o swojej siostrze.




Tutaj obejrzycie filmik na temat książki:



A na Facebook'u znajdziecie również fanpage.