Badanie dotyczyło powiązań między koniecznością wypełnienia CASu (Creativity, Action, Service) rozwija dojrzałość i świadomość obywatelską uczniów.
Świadomość obywatelska ma wiele definicji, większość z nich skupia się na indywidualnym poczuciu przynależności i odpowiedzialności oraz przywiązaniu do danej społeczności, a także na zachowaniach, jakie jednostka wykonuje w kontekście społeczności, do której należy.
Przeprowadzone badanie wykazało, że mimo iż większość uczniów nie ma w pełni wykształconej obywatelskiej świadomości, jednak większość poprawnie wybiera cele swoich aktywności w ramach projektów CAS. Zazwyczaj są to działania mające na celu pomoc i wsparcie dla innych. Zazwyczaj aktywność ta ma wymiar lokalny oraz o charakterze edukacyjnym i fundrisingowym.
Pozwala to sądzić, że dzięki obowiązkowemu CAS podobne postawy i działania są wzmacniane tym samym wspierają rozwój świadomości obywatelskiej.
Podsumowanie badań znaleźć można pod tym linkiem. Inne badania przeprowadzane przez IBO znajdują się na stronie IBO.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza.