19 czerwca 2012

System oceny w programie IB


Wiele pisaliśmy o zasadach programu, nauczanych przedmiotach. Pora na skupienie się na systemie oceniania w programie Matury Międzynarodowej - kilka postów w tym temacie :)

International Baccalaureate oceniając ucznia sprawdza jego wiedzę w stosunku do stawianych w programie celów w ramach danego kursu przedmiotowego.

Według tych celów uczeń powinien w ramach kursu otrzymać:
- szeroki, zbalansowany i jednocześnie wymagający program nauczania,
- okazję do rozwinięcia myślenia krytycznego i refleksyjnego,
- okazję do wyćwiczenia umiejętności dociekania, poszukiwania i badania,
- okazję do wykształcenia umiejętności samodzielnego uczenia się,
- okazję do nabycia międzykulturowego myślenia i zrozumienia,
- przygotowanie do nauki na poziomie akademickim.

Procedury oceniania w Maturze Międzynarodowej mierzą stopień, do którego uczniowie opanowali zaawansowane umiejętności naukowe, np.:
- analizowania i prezentowania informacji,
- podsumowywania i konstruowania argumentów,
- kreatywnego rozwiązywania problemów.

Ocenie podlegają także następujące umiejętności podstawowe:
- wzmacnianie wiedzy,
- rozumienie treści kluczowych,
- stosowanie standardowych metod, działań.

Poza umiejętnościami czysto naukowymi, posiadaną wiedzą, wszędzie tam, gdzie to jest adekwatne i przydatne, lub nawet podstawowe docenia się międzynarodową perspektywę ucznia.

Zadania, za pomocą których dokonuje się oceny, sprzyjają efektywnej nauce w klasach szkolnych.
Wyniki zależą od spełnienia wymogów standardowych, stawianych przed każdym uczniem programu IB.

Jakie metody i rodzaje zadań używane są przez nauczycieli i egzaminatorów w programie Matury Międzynarodowej? Dowiecie się w następnych postach, więc śledźcie nas bacznie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza.