30 lipca 2015

Co daje uczenie się w dwóch językach?



Jaki wpływ na osiągnięcia ucznia może mieć uczenie się w drugim języku? Jak zmienia ono zdolności danej osoby i czy ma znaczenie dla dalszej edukacji? Jeżeli uczęszczacie do klasy z międzynarodową maturą lub też chcielibyście wybrać naukę w programie International Baccalaureate Diploma Programme odpowiedzi na te pytania zapewne Was zainteresują!

Oto nasza lista korzyści, jakie płyną z nauki w dwóch językach:
  • nabierasz bardzo dużej biegłości w czytaniu, pisaniu i mówieniu w danym języku
  • nie masz problemu ze słownictwem używanym w danej dziedzinie nauki, co może szczególnie przydać się na studiach, ale także później, w pracy
  • nawet jeśli nie chcesz robić kariery naukowej, biegła znajomość języka może dać Ci mocną pozycję na liście kandydatów starających się o pracę
  • wysoki poziom znajomości języka daje także duże szanse na swobodną pracę i życie w innym kraju
  • nie masz problemu z porozumiewaniem się z native’ami lub osobami, które nie mówią w Twoim ojczystym języku, ale może akurat znają ten, który i Ty nasz bardzo dobrze 
  • posiadając biegłość w danym języku mamy mniejsze opory przez odezwaniem się do kogoś, kto nie mówi po polsku - łatwiej poznać nam świat i inne kultury
  • wzbogacasz swój zasób słów - poznając inny język można lepiej poznać i język ojczysty
  • masz większą możliwość poznania innej kultury, co jak już nie raz pisaliśmy, poszerza horyzonty i pozwala lepiej zrozumieć otaczający nas świat

To korzyści, które uważamy za najważniejsze dla młodego człowieka (i w zasadzie dla każdego człowieka :)), jednak jesteśmy przekonani, że jest ich znacznie więcej! Może dodacie coś od siebie?

3 komentarze:

  1. Daje nam przede wszystkim otwarcie na nowe horyzonty. Polecam każdemu bo to bardzo rozwija. Ja swój angielski zacząłem od szlifowania czasów z https://lincoln.edu.pl/warszawa/blog/jezyk-angielski-czasy-przeszle i bardzo dobrze się wszystko dalej potoczyło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto jest znać języki obce i jeśli mamy takie możliwości to uczmy się ich. Ja jestem na etapie zamawiania książek językowych z https://www.jezykiobce.pl i mam pewność, że moja nauka która się niedługo rozpocznie z pewnością nie pójdzie na marne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama nauka w dwóch językach na pewno jest ciężka, ale również do zrealizowania. Ja bardzo lubię uczyć się języka angielskiego i jestem zdania, że warto jest go znać. Jestem przekonana, że również dostęp do materiałów w https://universe.earlystage.pl/gr-access jest bardzo fajny.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za dodanie komentarza.