Zaczynamy nasz cykl o słynnych absolwentach programów IB. Jako pierwszą bierzemy pod lupę indyjską piękność - gwiazdę Bollywoodu.
Sonam Kapoor urodziła się 9 czerwca 1986 roku. Jej ojciem jest Anil Kapoor - indyjski aktor filmowy. Córka poszła w jego ślady - również została aktorką. Cała jej rodzina obraca się z resztą w przemyśle filmowym. Filmowcem był jej dziadek, jest bratanicą dwóch producentów filmowych, aktorki i aktora. Dwóch jej kuzynów to również aktorzy.
Sonam Kapoor urodziła się w Bobmaju. Program Matury Międzynarodowej ukończyła w United World College of South East Asia. Studiowała także politologię oraz ekonomię na University of East London.
Posługuje się czterema językami: hindi, pendżabskim, marathi i angielskim. Jest także świetną tancerką baletową.
Swoja karierę w filmie zaczynała od stanowiska asystenki reżysera. Jako aktorka zadebiutowała rolą w filmie “Saawariya”. Sukces komercyjny odniosła dzięki występie w komedii romantycznej “I hate luv storys”, po którym wzięła udział w następnych dużych produkcjach, m.in. “Aisha” i “Mausam”. Ze względu na jej wyczucie stylu częsciej kojarzona jest z modą niż z filmem.
Jej pełną filmografię znajdziecie tutaj.
Poza występowaniem w filmach Sonam Kapoor często trafia na okładki słynnych czasopism. Jest również jedną z ambasadorek marki kosmetycznej L’Oreal.
Sonam Kapoor chętnie włącza się w działania charytatywne. Brała udział w The International Indian Film Academy Awards, znanym także jako "IIFA" Charity Fashion Show. W tym roku z okazji swoich urodzin, Kapoor zachęcała swoich fanów by dołączyli do fundacji Ogaan Cancer Foundation.
Jak widać, po ukończeniu nauki w programie IB można być nawet sławną aktorką.
Za tydzień poznacie kolejnego słynnego abslowenta - jak myślicie - kim jest?
▼
26 września 2012
24 września 2012
Grupy przedmiotowe w The International Baccalaureate Diploma Programme - grupa trzecia - Individuals and societies: Geography
Powrót do omawiania grup przedmiotowych i przedmiotów w programie Matury Międzynarodowej zaczniemy od grupy trzeciej - Individuals and societies i przedmiotu Geography.
Ajbikowe Geography to po prostu geografia - chyba nikt nie ma co do tego wątpliwości :) W programie IB przedmiot ten obejmuje zarówno geografię przyrodniczą, jak i humanistyczną.
Uczeń w ramach przedmiotu poznaje aspekty socjo - ekonomiczne i czysto naukowe. Kurs bogaty jest w różnorodne zagadnienia, gdyż wykorzystuje w pełni wieloaspektowość dziedziny nauki, jaką jest geografia.
Zakres tematów przerabianych w ramach geografii obejmuje interakcje pomiędzy jednostkami, społeczeństwami i środowiskiem w czasie i przestrzeni, przebieg i schematy tych interakcji, a także sposoby, w jakie ludzie adaptują się do otaczających ich warunków. Podczas kursu uczniowie zyskują odpowiedź na pytania o podobieństwa i różnice między miejscami i przestrzeniami.
W centrum zainteresowania tego przedmiotu znajdują się światowe problemy takie, jak ubóstwo, zrównoważony rozwój czy zmiany klimatyczne. Podczas zajęć rozważa się wiele zagadnień na podstawie studiów przypadku o różnej skali - od regionalnej, do międzynarodowej i ogólnoświatowej.
Podstawowymi celami kursu geografii są:
Więcej na temat tego przedmiotu, wraz z podkreśleniem różnic między poziomem podstawowym i rozszerzonym przeczytacie tutaj.
Tutaj znajduje się zarys przedmiotu, w którym również poznacie więcej szczegółów dotyczących geografii w programie Matury Międzynarodowej.
Ajbikowe Geography to po prostu geografia - chyba nikt nie ma co do tego wątpliwości :) W programie IB przedmiot ten obejmuje zarówno geografię przyrodniczą, jak i humanistyczną.
Uczeń w ramach przedmiotu poznaje aspekty socjo - ekonomiczne i czysto naukowe. Kurs bogaty jest w różnorodne zagadnienia, gdyż wykorzystuje w pełni wieloaspektowość dziedziny nauki, jaką jest geografia.
Zakres tematów przerabianych w ramach geografii obejmuje interakcje pomiędzy jednostkami, społeczeństwami i środowiskiem w czasie i przestrzeni, przebieg i schematy tych interakcji, a także sposoby, w jakie ludzie adaptują się do otaczających ich warunków. Podczas kursu uczniowie zyskują odpowiedź na pytania o podobieństwa i różnice między miejscami i przestrzeniami.
W centrum zainteresowania tego przedmiotu znajdują się światowe problemy takie, jak ubóstwo, zrównoważony rozwój czy zmiany klimatyczne. Podczas zajęć rozważa się wiele zagadnień na podstawie studiów przypadku o różnej skali - od regionalnej, do międzynarodowej i ogólnoświatowej.
Podstawowymi celami kursu geografii są:
- rozwijanie zrozumienia dla wewnętrznych powiązań między ludźmi, miejscami, przestrzeniami i środowiskiem;
- rozwijanie troski o dobro człowieka i jakość środowiska, oraz zrozumienia potrzeby planowania i zarządzania zrównoważonego.
Więcej na temat tego przedmiotu, wraz z podkreśleniem różnic między poziomem podstawowym i rozszerzonym przeczytacie tutaj.
Tutaj znajduje się zarys przedmiotu, w którym również poznacie więcej szczegółów dotyczących geografii w programie Matury Międzynarodowej.
21 września 2012
Postanowienia noworoczne ;)
Nowy rok szkolny to nie tylko nowe wyzwania, ale także postanowienia. Każdy z nas na początku roku szkolnego robi sobie różne postanowienia. Jeśli jest się uczniem klasy IB tym bardziej, bo program Matury Międzynarodowej jest wyjątkowo wymagający. Najbardziej znanym i powszechnym postanowieniem jest chyba: “W tym roku będę się uczył systematycznie”. Sami wiemy, jak wygląda jego realizacja ;) Co zrobić żeby jednak nasze obietnice spełniać?
Przede wszystkim nie powinniśmy się zniechęcać pierwszymi niepowodzeniami. Nawet jeśli np. po poniedziałkowych lekcjach nie powtórzyliśmy sobie materiału, warto w następnych dniach mimo wszystko wytrwać w zamierzeniach i pozostałe lekcje utrwalać na bieżąco. Tym, co najmocniej wzmacnia nas w postanowieniach są małe sukcesy. W tym wypadku sukcesem jest powtórzenie lekcji we wtorek. W środę i kolejne dni będzie to miało dla nas jeszcze więcej sensu i znaczenia. Pracując tydzień po tygodniu trudniej nam też będzie przerwać systematyczne działania, bo też szkoda nam będzie tego trudu.
Innym sposobem na wytrwanie w postanowieniach jest pamięć o tym, co da nam ich realizacja. Najlepiej stworzyć listę plusów i listę minusów swoich postanowień. W naszym przykładzie z systematyczną nauką korzyści na pewno jest więcej niż wad. Taka lista będzie dla nas motywacją w chwilach słabości.
Można sobie również w trudach pracy nad sobą pomóc towarzystwem. Na pewno znajdzie się wśród przyjaciół ktoś, kto ma podobne postanowienia i równie mocno chce w nich wytrwać. To tak jak w codziennym bieganiu - jeśli biegamy sami, łatwiej jest nam się poddać i resztę trasy przejść spacerkiem. Kiedy biegamy z kimś, nie tylko nie zatrzymujemy się, ale staramy się nawet dorównać tempem. Tak samo może być w nauce - do regularnego uczenia się także można się nawzajem motywować.
Jeśli komuś nauka się nudzi może powtórki z notatkami czy podręcznikiem zastąpić filmem dokumentalnym, czasopismami, innymi książkami, a nawet weekendową wycieczką. Nikt nie powiedział, że ucząc się można korzystać tylko z podręcznika. Każda metoda jest dobra, byle uzyskiwana za jej pomocą wiedza była rzetelna.
Na sam koniec metoda najprostsza z najprostszych. Jeśli trzeba coś zrobić (a tak na prawdę chcę się coś zrobić - bo to przecież nasz pomysł, nasze postanowienie), to nie ma co wymyślać wymówek - trzeba wziąć się w garść i po prostu to zrobić. Nic więcej nie trzeba.
Życzymy więc wszystkim, by wytrwali w swoich noworocznych postanowieniach, nawet jeśli kiedyś zdarzy się o nich zapomnieć. Najważniejsze to iść do przodu się nie poddawać. Pozdrawiamy i życzymy miłego weekendu - nabierzcie sił na nowy tydzień ;)
Przede wszystkim nie powinniśmy się zniechęcać pierwszymi niepowodzeniami. Nawet jeśli np. po poniedziałkowych lekcjach nie powtórzyliśmy sobie materiału, warto w następnych dniach mimo wszystko wytrwać w zamierzeniach i pozostałe lekcje utrwalać na bieżąco. Tym, co najmocniej wzmacnia nas w postanowieniach są małe sukcesy. W tym wypadku sukcesem jest powtórzenie lekcji we wtorek. W środę i kolejne dni będzie to miało dla nas jeszcze więcej sensu i znaczenia. Pracując tydzień po tygodniu trudniej nam też będzie przerwać systematyczne działania, bo też szkoda nam będzie tego trudu.
Innym sposobem na wytrwanie w postanowieniach jest pamięć o tym, co da nam ich realizacja. Najlepiej stworzyć listę plusów i listę minusów swoich postanowień. W naszym przykładzie z systematyczną nauką korzyści na pewno jest więcej niż wad. Taka lista będzie dla nas motywacją w chwilach słabości.
Można sobie również w trudach pracy nad sobą pomóc towarzystwem. Na pewno znajdzie się wśród przyjaciół ktoś, kto ma podobne postanowienia i równie mocno chce w nich wytrwać. To tak jak w codziennym bieganiu - jeśli biegamy sami, łatwiej jest nam się poddać i resztę trasy przejść spacerkiem. Kiedy biegamy z kimś, nie tylko nie zatrzymujemy się, ale staramy się nawet dorównać tempem. Tak samo może być w nauce - do regularnego uczenia się także można się nawzajem motywować.
Jeśli komuś nauka się nudzi może powtórki z notatkami czy podręcznikiem zastąpić filmem dokumentalnym, czasopismami, innymi książkami, a nawet weekendową wycieczką. Nikt nie powiedział, że ucząc się można korzystać tylko z podręcznika. Każda metoda jest dobra, byle uzyskiwana za jej pomocą wiedza była rzetelna.
Na sam koniec metoda najprostsza z najprostszych. Jeśli trzeba coś zrobić (a tak na prawdę chcę się coś zrobić - bo to przecież nasz pomysł, nasze postanowienie), to nie ma co wymyślać wymówek - trzeba wziąć się w garść i po prostu to zrobić. Nic więcej nie trzeba.
Życzymy więc wszystkim, by wytrwali w swoich noworocznych postanowieniach, nawet jeśli kiedyś zdarzy się o nich zapomnieć. Najważniejsze to iść do przodu się nie poddawać. Pozdrawiamy i życzymy miłego weekendu - nabierzcie sił na nowy tydzień ;)
17 września 2012
Uniwersytety świata: Université de Bordeaux
Université de Bordeaux (University of Bordeaux) to związek uczelni wyższych działających w obrębie miasta Bordeaux we Francji. Stanowi jeden największych ośrodków naukowych w południowo - zachodniej Francji.
Do związku wchodzi aktualnie 7 uczelni założycielskich i jedna, będąca członkiem stowarzyszonym. Każda z 8 uczelni specjalizuje się w innym zakresie naukowym. Wśród siedmiu uczelni założycielskich są cztery uniwersytety (ponumerowane od 1 do 4) i trzy uczelnie techniczne.
Uniwersytet w swoim pierwotnym stanie utworzono na mocy papieskiej bulli w 1441 roku. Na początku relizował cztery fakultety: sztuki piękne, medycynę, prawo i teologię. Uczelnię zlikwidowano w 1793 roku, by później wznowić jej działanie 10 lipca 1896 r. W maju 1986 roku uniwersytet podzielono na trzy oddzielne: Bordeaux I, II i III. Później Bordeaux I również podzielono i stąd wzięło się Bordaeux IV.
Cztery uniwersytety Bordeaux zaliczamy do członków założycielskich:
- L’université Bordeaux 1 Sciences et Technologies (Bordeaux-I) - uczelnia ta specjalizuje się w naukach biologicznych, naukach o ziemi i morzu, matematyce oraz fizyce;
- L’université Bordeaux Segalen/Université Victor Segalen Bordeaux 2 (Bordeaux-II) - ukupia się na naukach związanych ze zdrowiem i medycyną oraz na naukach humanistycznych; możemy tutaj studiować m.in. antropologię, nauki społeczne, biologię, przemysł chemiczny i farmaceutyczny, psychologię i medycynę;
- L’université Michel de Montaigne Bordeaux 3 (Bordeaux-III) - jest to uczelnia nastawiona na nauczanie sztuki, literatury, języków i zagadnienia komunikacyjne;
- L’université Montesquieu Bordeaux-IV (Bordeaux-IV) - ta uczelnia skupia się na prawie, naukach społecznych i politycznych oraz ekonomii i zarządzaniu.
Trzy techniczne uczelnie założycielskie to:
- IPB - Institut Polytechnique Bordeaux - szkoła czysto inżynierska;
- ENITAB - École Nationale des Ingénieurs des Travaux Agricoles de Bordeaux - szkoła techniczna nakierowana na inżynierię związaną z rolnictwem;
- Institut d'études politiques de Bordeaux - uczelnia skupiona na naukach politycznych.
Członek zrzeszony to L’université de Pau et des Pays de l’Adour (UPPA) - uczelnia skupiająca się na prawie, ekonomii i zarządzaniu oraz administracji.
Université de Bordeaux to ogromny i złożony ośrodek naukowy. oferuje on swoim studentom i pracownikom szerokie możliwości. Może komuś z Was zamarzy się tam studiować?
14 września 2012
Jak dokonywać wyboru przedmiotów w programie Matury Międzynarodowej?
Każdy uczeń programu Matury Międzynarodowej wybiera 6 przedmiotów, których chce się uczyć przez dwa lata i które zdaje na końcowych egzaminach. Warto mocno zastanowić się nad ich wyborem, ponieważ to im poświęci się dwa lata nauki i one będą widnieć na dyplomie.
Każdy z nas ma swoje preferencje i zainteresowania. Do tego należy dorzucić doświadczenia wyniesione ze szkoły podstawowej i gimnazjum, oraz te, które zebraliśmy w klasie pre - IB. Wiedza i świadomość, co nas pasjonuje i interesuje, jest kluczowa przy wyborze kursów i te właśnie doświadczenia powinny nam pomóc. IB Diploma Programme wiąże się z intensywnymi kursami - szkoda byłoby zmarnować czas na coś, czego nie lubimy lub co się nam nie przyda i w rezultacie sprawi, że czas spędzony w szkole średniej nie będzie spełnieniem marzeń.
Decydując się na poszczególne przedmioty powinniśmy wziąć pod uwagę:
- nasze zainteresowania - nauce w programie Matury Międzynarodowej poświęcimy całe dwa lata, więc lepiej spędzić ten dość długi czas nad zagadnieniami, które są dla nas interesujące;
- nasze doświadczenia z poprzednich lat nauki - doświadczenia takie potrafią nas nieźle zmylić, bo bardzo duże znaczenie w przypadku odczuć związanych z danym przedmiotem ma to, w jaki sposób go nauczano; trzeba pamiętać, że niemiłe wspomnienie po lekcjach języka lub chemii nie może zniechęcić nas do wyboru tego przedmiotu w programie, zwłaszcza jeśli przedmiot ten nas interesuje,
- planowane studia - jeśli planuje się studia medyczne, to wiadomo, że trzeba celować w nauki ścisłe i biologię; konkretny plan na dalszą edukację jest bardzo dużą pomocą w decyzji o wyborze przedmiotów w programie IB, o ile plan ten jest dobrze przemyślany i odzwierciedla nasze prawdziwe pragnienia,
- zarys przedmiotów oferowanych w programie - IB Diploma Programme oferuje kilka kursów, z którymi nie zetknięcie się w żadnej “zwykłej” szkole, dlatego dobrze jest zapoznać się z opisem przedmiotów, których nie znamy (czasem nasze wyobrażenia nie zgadzają się ze stanem faktycznym - lepiej tego typu pomyłek unikać)
Grup przedmiotów w programie Matury Międzynarodowej jest 6. Obowiązkowo trzeba wybrać po jednym z pierwszych pięciu grup. Każda z tych grup (prócz języka ojczystego) oferuje bogaty wybór kursów. Stworzenie profilu przedmiotów idealnych dla siebie nie jest więc trudnym zadaniem.
Każdy uczeń - czy “ścisłowiec”, czy “humanista” - znajdzie coś dla siebie.
Nie można zapominać, że wpływ na to, co nam dała nauka, w dużej mierze mamy my sami, bo w końcu o nasze życie i marzenia tutaj chodzi ;)
Każdy z nas ma swoje preferencje i zainteresowania. Do tego należy dorzucić doświadczenia wyniesione ze szkoły podstawowej i gimnazjum, oraz te, które zebraliśmy w klasie pre - IB. Wiedza i świadomość, co nas pasjonuje i interesuje, jest kluczowa przy wyborze kursów i te właśnie doświadczenia powinny nam pomóc. IB Diploma Programme wiąże się z intensywnymi kursami - szkoda byłoby zmarnować czas na coś, czego nie lubimy lub co się nam nie przyda i w rezultacie sprawi, że czas spędzony w szkole średniej nie będzie spełnieniem marzeń.
Decydując się na poszczególne przedmioty powinniśmy wziąć pod uwagę:
- nasze zainteresowania - nauce w programie Matury Międzynarodowej poświęcimy całe dwa lata, więc lepiej spędzić ten dość długi czas nad zagadnieniami, które są dla nas interesujące;
- nasze doświadczenia z poprzednich lat nauki - doświadczenia takie potrafią nas nieźle zmylić, bo bardzo duże znaczenie w przypadku odczuć związanych z danym przedmiotem ma to, w jaki sposób go nauczano; trzeba pamiętać, że niemiłe wspomnienie po lekcjach języka lub chemii nie może zniechęcić nas do wyboru tego przedmiotu w programie, zwłaszcza jeśli przedmiot ten nas interesuje,
- planowane studia - jeśli planuje się studia medyczne, to wiadomo, że trzeba celować w nauki ścisłe i biologię; konkretny plan na dalszą edukację jest bardzo dużą pomocą w decyzji o wyborze przedmiotów w programie IB, o ile plan ten jest dobrze przemyślany i odzwierciedla nasze prawdziwe pragnienia,
- zarys przedmiotów oferowanych w programie - IB Diploma Programme oferuje kilka kursów, z którymi nie zetknięcie się w żadnej “zwykłej” szkole, dlatego dobrze jest zapoznać się z opisem przedmiotów, których nie znamy (czasem nasze wyobrażenia nie zgadzają się ze stanem faktycznym - lepiej tego typu pomyłek unikać)
Grup przedmiotów w programie Matury Międzynarodowej jest 6. Obowiązkowo trzeba wybrać po jednym z pierwszych pięciu grup. Każda z tych grup (prócz języka ojczystego) oferuje bogaty wybór kursów. Stworzenie profilu przedmiotów idealnych dla siebie nie jest więc trudnym zadaniem.
Każdy uczeń - czy “ścisłowiec”, czy “humanista” - znajdzie coś dla siebie.
Nie można zapominać, że wpływ na to, co nam dała nauka, w dużej mierze mamy my sami, bo w końcu o nasze życie i marzenia tutaj chodzi ;)
12 września 2012
Sławni absolwenci IB - nowy cykl!
Jak zapowiadaliśmy jeszcze w końcówce sierpnia, zaczynamy wraz z nowym rokiem szkolnym nowy cykl tematyczny na naszym blogu dotyczący słynnych absolwentów programów International Baccalaureate.
Chcielibyśmy Was zapoznać z osobami, które tak jak Wy podjęły trud nauki w tym wyjątkowym programie edukacyjnym i które (tak jak i Wy możecie!) wykorzystały zdobyte doświadczenie i umiejętności do osiągnięcia światowego sukcesu.
Oto lista osób, o których będziemy pisać co dwa tygodnie na naszym blogu:
- Sonam Kapoor,
- Jorma Ollila,
- Ken Jennings,
- Willem-Alexander,
- Julie Payette,
- Gael García Bernal,
- Akihiko Hoshide,
- Randa Abdel-Fattah,
- Sarah Tan,
- Princess Raiyah bint Al Hussein,
- Mohamed Nasheed,
- Karen Mok,
- Kim Jong-un,
- Dr. Griffin Sears
- Marina Diamandis,
- Ke$ha,
- Umar Farouk Abdulmutallab,
- Sebastien de Halleux,
- Douglas Alexander.
A kto wie, czy w przyszłości do tej listy nie dopiszemy Waszych imion? Życzymy tego sobie i Wam!
10 września 2012
Grupy przedmiotowe w programie Matury Międzynarodowej - powracamy z tematem!
Wracamy z tematem grup przedmiotowych jakie obowiązują w programie Matury Międzynarodowej. Do tej pory omówiliśmy wszystkie przedmioty z grupy pierwszej i grupy drugiej:
Grupa pierwsza - studies in language and literature (language A):
i grupa druga - Language acquisition:
Opisaliśmy także dwa przedmioty w bardzo obszernej grupy trzeciej - individuals and societies:
Pora na kolejne przedmioty. Następny - Geography już za dwa tygodnie!
Pozdrawiamy ;)
6 września 2012
IB Store
Powracamy powoli do tematów typowo “ajbikowych” :) Rok szkolny powoli się rozkręca, więc i zwiększa się zapotrzebowanie na konkretne informacje. Dziś coś bardzo przydatnego - zwłaszcza dla świeżych ajbików! Nie od dziś wiadomo, że program IB jest innowacyjny i wyjątkowo nowoczesny. Nie chodzi tutaj o jego międzynarodowość, czy też światowy poziom nauczania, ale także o formy i dostępność pomocy naukowych i pordęczników.
Każdy nauczyciel i uczeń IB ma do dyspozycji IB Store - sklep internetowy, w którym można zakupić wszystko, co potrzebne do sprawnej nauki w programie matury międzynarodowej. Do nabycia są tutaj: pakiety startowe, podręczniki, plakaty, informatory dla nauczycieli, a także magazyn IB World i wiele innych.
Można przeczytać również recenzje różnych publikacji i pordęczników, albo napisać własną. Znajdziecie tutaj również listę bestsellerów oraz pozycji mających się dopiero pojawić.
Zakupów dokonuje się tak jak w każdym innym sklepie internetowym - trzeba mieć swoje konto i kartę kredytową. Cany podane są w funtach.
Dla tych, którzy chcą być zawsze na bierząco z wiadomościami z IB Store mamy link do Twittera sklepu: twitter.com/IBstore.
Jak widać potwierdza się opinia, że programy International Baccalaureate są niezwykle nowoczesne - jak z resztą na międzynarodowe standardy przystało :)
Każdy nauczyciel i uczeń IB ma do dyspozycji IB Store - sklep internetowy, w którym można zakupić wszystko, co potrzebne do sprawnej nauki w programie matury międzynarodowej. Do nabycia są tutaj: pakiety startowe, podręczniki, plakaty, informatory dla nauczycieli, a także magazyn IB World i wiele innych.
Można przeczytać również recenzje różnych publikacji i pordęczników, albo napisać własną. Znajdziecie tutaj również listę bestsellerów oraz pozycji mających się dopiero pojawić.
Zakupów dokonuje się tak jak w każdym innym sklepie internetowym - trzeba mieć swoje konto i kartę kredytową. Cany podane są w funtach.
Dla tych, którzy chcą być zawsze na bierząco z wiadomościami z IB Store mamy link do Twittera sklepu: twitter.com/IBstore.
Jak widać potwierdza się opinia, że programy International Baccalaureate są niezwykle nowoczesne - jak z resztą na międzynarodowe standardy przystało :)
5 września 2012
Do jakich uczelni dostali się absolwenci naszej partnerskiej szkoły IB?
Jak Wasze pierwsze dni szkoły? Mamy nadzieję, że przyjemne :)
My dowiedzieliśmy się właśnie, do jakich szkół wyższych dostali się tegoroczni absolwenci Interantional Baccalaurate Diploma Programme naszej pratnerskiej IB World School - LO im. M. Wańkowicza należącej do Zespołu Szkół Prywatnych w Katowicach. Oto lista uniwersytetów i uczelni, do których się dostali:
My dowiedzieliśmy się właśnie, do jakich szkół wyższych dostali się tegoroczni absolwenci Interantional Baccalaurate Diploma Programme naszej pratnerskiej IB World School - LO im. M. Wańkowicza należącej do Zespołu Szkół Prywatnych w Katowicach. Oto lista uniwersytetów i uczelni, do których się dostali:
- Lancaster University w Anglii
- Maastricht University w Holandii
- The University of Warwick w Anglii
- Uniwersytet Gdański
- Uniwersytet Jagielloński
- Uniwersytet Wrocławski
- Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Uniwersytet Śląski w Katowicach
- Warszawski Uniwersytet Medyczny
- Śląski Uniwersytet Medyczny
- Gdański Uniwersytet Medyczny
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie SGH
- Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
- Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
- Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Piękna lista, prawda?
A Wy? Gdzie kontynuujecie swoją naukę? O jakim universytecie marzycie?
3 września 2012
IB Memes na dobry początek roku szkolnego ;)
Nie możemy nie rozpocząć roku szkolnego z odrobiną humoru. Powrót do szkoły to nie tylko powrót do nauki i podręczników. To także powrót do przyjaciół i dobrej zabawy!
Przypomnijmy więc sobie nasze ulubione IB Memes ;)
Oto kilka odgrzebanych z zakamarków fanpage’a na facebooku:
Pozdrawiamy!
Przypomnijmy więc sobie nasze ulubione IB Memes ;)
Oto kilka odgrzebanych z zakamarków fanpage’a na facebooku:
Pozdrawiamy!