Według założeń programu IB nauka przedmiotu Physics ma być okazją do poznania sposobów i mechanizmów pracy naukowców zajmujących się jedną z najściślejszych dziedzin. Procesy naukowe prowadzone w przeszłości przez najwybitniejszych przedstawicieli fizyki utrzymują swój charakter od lat. Przejmowane są przez następne pokolenia fizyków i poznać mogą je już uczniowie szkół.
Jak w każdym z przedmiotów z grupy czwartej, również w fizyce najważniejsza jest możliwość doświadczenia praktycznego zastosowania fizyki i jej procesów naukowych, dlatego również w ramach tego przedmiotu do obowiązkowych elementów kursu zalicza się pracę projektową, wykonywaną w grupie. Konieczność wykonania projektu w zespołach mieszanych, do których mogą wejść osoby z różnych szkół, jest okazją do poznania warunków prawdziwej pracy naukowej i badawczej.
Moc oddziaływania wiedzy naukowej na przekształcanie się społeczeństwa jest niezrównana. Ma ona potencjał dla zapewnienia uniwersalnych korzyści lub zniesienia tego, co szkodliwe dla ludzi i środowiska. Zgodnie z misją IB, uczniowie przedmiotów grupy czwartej muszą być świadomi odpowiedzialności moralnej, jaką za możliwość działania w dziedzinach o tak dużym wpływie ponoszą naukowcy. Dodatkowo nacisk kładzie się także na ukształtowanie świadomości, że osiągnięcia naukowe muszą faktycznie służyć ludzkości i przyrodzie oraz zrównoważonemu rozwojowi.
Podobnie jak we wcześniej opisywanych przedmiotach należących do grupy czwartej, kurs fizyki w IBDP ułożony jest w tematy. Uczniowie na poziomie podstawowym (SL) przerabiają osiem zagadnień, a na poziomie rozszerzonym (HL) dodatkowe sześć. Dodatkowo każdy uczeń wybiera dwa tematy dodatkowe spośród opcjonalnych siedmiu na SL i sześciu na HL. Sposób realizacji zagadnień zależy od indywidualnych preferencji nauczyciela i możliwości, jakie daje szkoła.
Aby sukcesywnie uczyć się fizyki w programie IB szczególne przygotowanie z tego przedmiotu nie jest konieczne. Wiedza zdobyta we wcześniejszych latach kształcenia jest wystarczająca do tego, by podjąć naukę fizyki w ramach programu IBDP.
Program Physics jest w tej chwili rewidowany i nauka według nowych wytycznych ruszy we wrześniu 2014 roku.
Kluczowe cechy tego przedmiotu i sposoby oceniania są następujące:
Więcej informacji na temat tego przedmiotu znajdziecie pod tym linkiem na stronie IBO.
Moc oddziaływania wiedzy naukowej na przekształcanie się społeczeństwa jest niezrównana. Ma ona potencjał dla zapewnienia uniwersalnych korzyści lub zniesienia tego, co szkodliwe dla ludzi i środowiska. Zgodnie z misją IB, uczniowie przedmiotów grupy czwartej muszą być świadomi odpowiedzialności moralnej, jaką za możliwość działania w dziedzinach o tak dużym wpływie ponoszą naukowcy. Dodatkowo nacisk kładzie się także na ukształtowanie świadomości, że osiągnięcia naukowe muszą faktycznie służyć ludzkości i przyrodzie oraz zrównoważonemu rozwojowi.
Podobnie jak we wcześniej opisywanych przedmiotach należących do grupy czwartej, kurs fizyki w IBDP ułożony jest w tematy. Uczniowie na poziomie podstawowym (SL) przerabiają osiem zagadnień, a na poziomie rozszerzonym (HL) dodatkowe sześć. Dodatkowo każdy uczeń wybiera dwa tematy dodatkowe spośród opcjonalnych siedmiu na SL i sześciu na HL. Sposób realizacji zagadnień zależy od indywidualnych preferencji nauczyciela i możliwości, jakie daje szkoła.
Aby sukcesywnie uczyć się fizyki w programie IB szczególne przygotowanie z tego przedmiotu nie jest konieczne. Wiedza zdobyta we wcześniejszych latach kształcenia jest wystarczająca do tego, by podjąć naukę fizyki w ramach programu IBDP.
Program Physics jest w tej chwili rewidowany i nauka według nowych wytycznych ruszy we wrześniu 2014 roku.
Kluczowe cechy tego przedmiotu i sposoby oceniania są następujące:
- dostępny na poziomie podstawowym i rozszerzonym
- minimum przerobionych godzin to 150 na SL i 240 na HL
- program SL i HL posiadają tą samą podstawę i sposób oceniania, różnice dotyczą pobocznych elementów kursu oraz zakresu, w jakim uczniowie zgłębiają wiedzę
- największy nacisk położony jest na naukę poprzez doświadczenia
- uczniowie w ramach tego przedmiotu poddawani są ocenie zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej,
- na ocenę zewnętrzną składają się trzy pisemne testy
- wewnętrzna ocena stanowi 24% oceny końcowej i składają się na nią interdyscyplinarny projekt naukowy, miks krótko - i długoterminowych ćwiczeń i zadań, co pozwala uczniom wykazać się nie tylko wiedzą naukową, ale także umiejętnościami i zdolnościami praktycznymi.
Więcej informacji na temat tego przedmiotu znajdziecie pod tym linkiem na stronie IBO.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza.