Analizując wybory 1 612 uczniów, którzy uczęszczali do 14 szkół IB w ww. latach badacze zauważyli, że większość z absolwentów, bo 71,6 %, zdawało do jednego spośród 500 najlepszych uniwerystetów świata (ledług Shanghai Jiao Tong University, QS World University Rankings i Times Higher Education World University Rankings).
Wielu z tych absolwentów IB, którzy nie składali podań do najlepszej 500, wybierali wśód 200 światowej klasy szkół artystycznych - w tym najczęściej wśród najlepszej 50.
Niewielki procent preferował kierunki i uczelnie specjalistyczne.
Badania wykazały też, że istnieje korelacja między wysokimi ocenami w programie, a wyborem wyżej ocenianej uczelni. Wysoki wynik na dyplomie stał się więc predyktorem do przypisywania danemu uczniowi większych zdolności akademickich i sukcesu naukowego w pierwszych dwóch latach studiów.
Wywiady i badania fokusowe z nauczycielami i zarządzającymi wykazały, że większość z nich wierzy w to, że uczniom IBDP dzięki wysiłkowi włożonemu w realizację programu, łatwiej odnaleźć się w akademickiej rzeczywistości.
Więcej na temat badań i ich wyników znajdziecie:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza.