Trzon przedmiotu Film w ramach IBDP stanowią: przejrzystość rozumienia, myślenie krytyczne, refleksyjna analiza, efektywne zaangażowanie oraz synteza wyobrażeniowa, które osiągane są poprzez praktyczny udział w sztuce i rzemiośle filmowym.
Program poziomu podstawowego jak i rozszerzonego w przypadku tego przedmiotu ma wiele wspólnych cech. Poprzez rozmaite formy nauczania, zawierające konstrukcję i dekonstrukcję tekstów filmowych, uczniowie na każdym z poziomów zyskują w ramach kursu okazję do rozwijania twórczego i krytycznego podejścia oraz do docenienia i czerpania przyjemności z filmu.
Program nauczania tego przedmiotu obejmuje: szczegółową analizę filmu, historię i teorię filmu oraz tradycje przemysłu filmowego, a także zagadnienia dotyczące produkcji dzieł filmowych.
Kluczowe cechy kursu:
- dostępny na poziomie podstawowym i rozszerzonym
- minimum zrealizowanych godzin lekcyjnych to 150 na SL i 240 dla HL
- uczniowie podlegają ocenie wewnętrznej i zewnętrznej
- ocena zewnętrzna składa się z niezależnego studium i prezentacji
- o ocenie wewnętrznej decyduje portfolio dokumentujące filmowy projekt
Więcej na temat Filmu w International Baccalaureate Diploma Programme na stronie IBO.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza.