9 października 2014

Zasady programu matury międzynarodowej - przypomnienie i zapowiedź

Ponieważ przed wakacjami udało nam się ukończyć opisy wszystkich przedmiotów, które wchodzą w skład sześciu grup przedmiotowych w programie międzynarodowej matury, dziś postanowiliśmy przypomnieć ogólne zasady IBDP dla tych, którzy dopiero tematem się interesują, a nie dotarli do wpisu, który pojawił się tutaj w pierwszych miesiącach funkcjonowania bloga.

Program międzynarodowej matury trwa dwa lata (w Polsce przypadają na II i III klasę liceum), w ciągu których uczeń przerabia wyłącznie wybrane przez siebie przedmioty egzaminacyjne. Pierwszy rok nauki w liceum to tak zwane Pre - IB i w różnych szkołach opiera się na różnych programach edukacyjnych.

Strukturę International Baccalaureate Diploma Programme przedstawia poniższy graf:




Na program technicznie składa się więc sześć grup przedmiotów oraz podstawowe elementy w postaci Extended Essay, CAS i TOK.

Uczeń, który przystępuje do nauki w programie IB wybiera sześć przedmiotów:

Oprócz nauki sześciu wybranych przedmiotów obowiązkowym elementem programu są również następujące przedmioty towarzyszące:
  • Theory of Knowledge (TOK) - Teoria wiedzy - kurs filozoficzny, poruszający tematykę moralności, etyki i filozofii,
  • Creativity, Action, Service (CAS; kreatywność, akcja, służba) - wychowawczy program rozwoju osobistego,
  • Extended Essay (esej rozszerzony, pogłębiony) - praca badawcza zwana “mini pracą magisterską”

Trzy elementy składające się na podstawowe wymagania programu, bez zaliczenia których uczeń programu nie otrzyma dyplomu, to właśnie ta część programu, którą opisywać będziemy w tym roku.

Ich nazwy mogą osobom niezapoznanym z tematem brzmieć dość tajemniczo - my postaramy się więc rozwiać wszelkie niewiadome! Zapraszamy do lektury :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza.